آشنایی با پروتکل انکر و خبر هک آن
نوشته شده توسط : فاطمه حبیبی

آشنایی با پروتکل انکر

پروتکل Ankr در سال ۲۰۱۷ توسط  Chandler Song و Ryan Fang تأسیس شد و شبکه اصلی آن در سال ۲۰۱۹ آغاز به کار کرد. این پروتکل مجموعه ای از ابزارهای Web3 (AKA Web 3.0) را ارائه می کند که به توسعه دهندگان، برنامه های کاربردی و سهامداران کمک می کند از طریق یک پلتفرم غیرمتمرکز به زیرساخت های بلاک چین های متعدد دسترسی پیدا کنند. هرکسی می تواند یک گره برای پروتکل انکر فراهم کند و برای ارائه درخواست ها به بلاک چین ها از سراسر جهان، پاداش کسب کند. از سوی دیگر، توسعه دهندگان و پروژه هایی که نمی خواهند گره های خود را راه اندازی و اجرا کنند، می توانند برای استفاده از زیرساخت گره غیرمتمرکز موجود در پروتکل انکر، هزینه پرداخت کنند. کاربرانی که می خواهند در بلاک چین های مختلف فعالیت داشته باشند یا اعتباربخشی را انجام دهند، می توانند از Ankr برای مدیریت آسان فرایندهای خود استفاده کنند.

هک پروتکل دیفای انکر بر زنجیره BNB

طبق اخبار منتشر شده، امروز پروتکل دیفای انکر که بر روی BNB چین قرار دارد هک شده است. فرد هکر توانسته در این فرایند تعداد زیادی توکن پاداش استیک BNB به نام aBNBc را ایجاد کند.

طبق اعلام شرکت امنیت بلاک چین PeckShield  این یک باگ بزرگ در قراردادهای ایجاد توکن aBNBc است که امکان ایجاد نامحدود آن را فراهم می کند.

پس از این اتفاق، قیمت توکن aBNBc تقریباً ۱۰۰ درصد کاهش یافته است. هکر بخشی از وجوه سرقت شده را به یک صرافی غیرمتمرکز منتقل کرده و بخشی از آن را از طریق بریج های deBridgeGate و سلر انتقال داده است.

در این کلاهبرداری حدوداً ۱۰ میلیون دلار USD کوین به سرقت رفته است.

منبع: میهن سیگنال





:: برچسب‌ها: کریپتوکارنسی, هکر ارز دیجیتال, کلاهبرداری ارز دیجیتال, هک دیفای انکر, پروتکل دیفای انکر, بایننس ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: